KATEGORIE:

PRODUCENCI:

Montaż tarcz

  1. Ogólne instrukcje / wymagania

  1. Tarcze hamulcowe są elementami bezpieczeństwa !

  2. Wymiana tarcz hamulcowych i niezbędnych prac innych elementów układu hamulcowego mogą być wykonywane tylko przez wykwalifikowanego mechanika. Nieprawidłowe postępowanie może doprowadzić do całkowitej awarii układu hamulcowego.

  3. Upewnij się, że produkty są odpowiednio przeznaczone do danego pojazdu (rodzaj, rok budowy, silnika).

  4. Zawsze wymieniać tarcze hamulcowe w parach (oś).

  5. Każdorazowo należy stosować nowe klocki hamulcowe. Zalecamy klocki które zostały przetestowane z tarczami hamulcowymi i tym samym gwarantują optymalne tarcie i wydajność, a także zapewniają komfortowe hamowanie.

  6. Istotne jest, aby wymienić tarcze hamulcowe, gdy pojawią się następujące oznaki zużycia:
    - duża korozja
    - głębokie rowki
    - nadmierne zużycie (poniżej grubości minimalnej określonej przez producenta samochodu)

     

  1. Działania przygotowawcze

  1. Zdemontuj zużyte tarcze i klocki hamulcowe. Czyniąc to, nie stosuje się siły, należy stosować odpowiednie narzędzia. (patrz rys. 1)

  2. Oczyścić powierzchnię styku piasty z tarczą za pomocą odpowiednich narzędzi. Powierzchnie muszą być całkowicie czyste (metalicznie jasne), bez zadziorów i wolne od korozji (patrz rys. 2)

  3. Sprawdź powierzchnię piasty:
    - stosować czujnik zegarowy
    - dopuszczalna wartość <0,03 mm (mierzona na zewnętrznej średnicy piasty), (patrz rys. 3)

  4. Sprawdź wszystkie elementy układu hamulcowego i układu kierowniczego (zacisk hamulcowy, tłoki, prowadnice i elementy uszczelniające, łożyska kół, przekładni kierowniczej i elementy zawieszenia kół) pod względem zużycia i / lub uszkodzenia. W razie potrzeby wymiany części (patrz rysunek 4 i 5)

     

  1. Montaż

  1. Podczas montażu nie stosuje się siły, należy stosować odpowiednie narzędzia. (patrz rys. 1)

  2. Ustawić tarcze hamulcowe na piaście koła i zabezpieczyć je śrubą centrująca (jeśli występuje).
    UWAGA: Nie używać smaru lub pasty
    (patrz rys. 6a i 6b).

  3. Dokręcić śrubę centrującą z określonym momentem jak podano w instrukcji.
    Sprawdź powierzchnie tarczy:
    - stosować czujnik zegarowy
    - dopuszczalna odchyłka <0,05 mm
    (mierzone w 10 mm od zewnętrznej krawędzi tarczy) (patrz rys. 7)

  4. Dokręcić śruby kół z momentem obrotowym określonym przez producenta i zgodnie z instrukcją obsługi (patrz rys. 8)

     

  1. Preferowany sposób wstępnego utwardzania (docierania)

  1. Wykonaj na odcinkach dróg, które umożliwiają następujące manewry i mogą być one wykonane bezpiecznie i zgodnie z przepisami ruchu drogowego.

  2. Postępowanie to polega na stopniowym rozgrzaniu tarcz, bez szoku termicznego i służy do dostosowania powierzchni ciernych tarczy i klocków względem siebie.

  3. Należy wykonać 15 operacji hamowania przez hamowanie w około 3 sekundy od 100 km/h do 50 km/h. Następnie przeprowadzić kolejne 15 hamowań około 3 sekundowych od 100 km/h do 25 km/h. Pomiędzy pojedynczymi hamowaniami tarcze powinny zostać schłodzone przez strumień powietrza przez około 3 minuty. Dlatego należy unikać zatrzymywania się podczas wspomnianej wyżej procedury docierania obejmującej 30 manewrów hamowania.

  4. Uwaga ! unikać silnego i nagłego hamowania przez pierwsze 300 km po wymianie tarcz hamulcowych (patrz rys. 9)

     

 

 

KONTAKT Z NAMI:

tel.: 63 263 31 01
kom.: 507 857 074


e-mail: sklep@lewian.pl


godziny pracy:
Pn-Pt: 8:00 - 18:00
Sobota: 8:00 - 13:00

KOSZTY WYSYŁKI:

Przesyłka kurierska:
Płatność przelewem - 16 zł
Płatność przy odbiorze - 20 zł

Paczkomaty 24/7 - 13 zł

 

Wysyłka zagranicza - Cennik

DARMOWA WYSYŁKADla zamówień powyżej 500 zł
Sklep internetowy P.H. LEWIAN s.c.
P.H. LEWIAN s.c.
ul. Leśna 10, 62-540 Kleczew